lördag 19 november 2011

Pepparkakskrans

Vi inledde julsäsongen med tösen och bakade pepparkakor. Det var inte meningen att börja riktigt ännu, men då tösen missade dagisbakandet hade jag inte riktigt annat val än att be min man köpa deg på vägen hem. Bakade av Sunnuntais deg, för den tycker jag är god.



Tösen åt främst deg, men bakade även flitigt egna pepparkakor. Speciellt roligt var det att göra mönster i degen och sedan äta upp den. En del pepparkakor klarade sig dock hela vägen till ugnen, bland dem en krans jag gjorde av hjärtan. Borde ha gräddat den skilt för alla andra var färdiga när den ännu var lite för mjuk. Egentligen kunde jag ha gräddat den länge på låg värme för smaken är kanske inte lika viktig som hållbarheten. Men, nu blev den god mjuk och får se ifall jag "tvingas" göra en till om den sku råka bli nertagen av någon vid fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...