torsdag 23 februari 2012

Gammal guldgruva

Medan jag försökte få eld på brasan på stugan på veckoslutet grävde jag lite i pappren som hade lagts i lådan för att brännas. En riktig skattkista tycke jag, då den var innehöll mönster min mans mormor samlat åt sig. Plockade ut några reklambilder, som jag tänker göra något decoupage arbete av till arbetsrummet. Kanske jag klär om det tråkiga mapparna. Dessutom hittade jag en väst jag tänker sticka bara mina andra projekt är färdiga. Det är en enkel lapp, med hål i mitten för huvudet. Sedan knyter man ett bälte runt, så har man en väst. Gör den kanske lite längre. Klänningen jag stickar på är nu färdig till midjehöjd och har just påbörjat mönstret på framsidan. Lär inte gå lika snabbt som början.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...