måndag 20 februari 2012

Veckoslut på stugan

Vi har firat min mans födelsedag med kompisar på hans mammas stuga. Veckoslutet började med att jag och tösen bakade en chokladkaka tillsammans. Tösen älskar att baka, speciellt om det är av choklad. Undrar vem hon lärt sig det av. Medan jag lagade glasyren på kakan målade tösen ett projekt med chokladbrunt. Nu är kläder och en massa andra saker ommålade i brunt. Nu är det att vänta med spänning om det var choklad eller målfärg och huruvida det lossnar från hennes kläder eller inte.



Med två skrikiga barn begav vi oss till stugan. Min man lämnade oss på vägen hos en släkting medan han for fram och satt i en brasa och batterierna. Sent på natten kom vi fram till ännu ett ganska svalt hem. Nästa dag kom våra vänner och då hade stugan redan blivit ganska varm. Medan min man var till butiken fick jag fungera som brasvakt och sätta i mera klabbar vi behov.



Det var skönt att få tala med sina kompisar som bollar mellan jobb och att ta hand om ännu ganka små barn på kvällarna. Har saknat det en hel del och skal nog försöka göra något åt den saken. För övrigt blev veckoslutet mysigt med snöstorm, elfel och vattenpumpsproblem. Männen fick känna sig nyttiga och fixa problemen. Tyckte dock det inte störde och min man var rätt nöjd, även om det varken blev bastu eller allt för mycket utevarande.

Nu är jag hemma igen och kurerar en liten febrig tös och en hostig pojke. Vi har sett på animerade filmer för att hålla oss lugna. Lagade lite god "bananglass" åt tösen, och vi satt under filten och myste. Bananglassen är inget annat än frusen banan och mjölk. Fick receptet av bloggaren för Arjen komiikkaa. Har lagat det på sötad soyamjölk. Mums...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...