onsdag 22 februari 2012

Ommöblering

Då gossen nu flyttar från sin temporära bebisäng till en pinnsäng, krävs det snart lite ommöblering. Tänker ha honom en par månader vid min sida, men då han stiger upp i sin säng, flyttar jag hans säng till andra ändan av rummet. Rummet är inte stort, så han är ca 40 cm från vår säng. Gapet är lika stort som korridoren till fönstret och andra halvan av rummet. Hur jag än möblerar om är det ganska trångt med två barnsängar och en dubbelsäng i samma rum. Ännu är jag dock inte villig att flytta för mera utrymme. Klarade man sig tidigare klarade vi oss. Var sängarna då mindre, troligtvis.

Har funderat på att byta plats på arbetsrummet och sovrummet, i hopp om att få allting att rymmas bättre, men då det rummet har två fönster, en rad med skåp, ett utbuktande hörn och en dörr som skjuts långt åt sidan, blir möblerandet där lika omöjligt. Vi har ritat upp bottenplanen på rummet med tösen och försökt vrida och vända på sängarna, men inget blir riktigt bra. Tösen hade dock roligt, så kanske det var någon nytta av det. Hon ville absolut att jag skulle klippa ut hennes kära BääBää och HelloKitty-skjorta i rätt dimension, så att de fanns med i hennes säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...