tisdag 7 februari 2012

Pengaslöseri?

Som jag nämnde tidigare använde jag ett presentkort jag fick till julklapp för att pröva ett frissa schampo. Har hittills användt ett vanligt butiksschampo och egentligen varit rätt nöjd, men då alla alltid berättar hur mycket bättre frissaschampon är tänkte jag ge det ännu en chans. Så nu frågade jag råd av en frissa i Stockmann och de rekommenderade Paul Mitchells schampo åt mig. Nu har jag användt det i en månad och är inte imponerad och saknar mitt butiksschampo. Känns lite som om jag slängt pengar i sopkorgen, men sku troligtvis inte ha varit så nöjd med mitt gamla schampo ifall jag inte gett det här en chans. Håret har blivit helt omöjligt att reda ut. Annars är det egentligen inget fel på det. Då jag har lite väl långt hår sombäst orkar jag inte borsta det hela tiden för att få en fläta i det till natten. Burken måst användas slut, så får använda det en tid till.



Håret mitt har inte blivit klippt och färgat på ett år, då jag fixade upp det just före jag blev gravid och inte orkat sen dess. Brukar klippa håret en par gånger i året, men då jag nu är tvungen att färga det borde jag kanske gå lite oftare. Hade ljusare hår före barnen, men nu har det blivit ganska gråaktigt. Hormonerna har ju inte alltid önskad effekt på kroppen. Nu börjar det kännas som om jag skulle kunna fixa upp mig själv lite, men har inte gett lov före jag nått en viss vikt. Nu, 4.4 kg lättare får jag äntligen gå till frissan. Överväger att ta en tripp till Tallinn med barnen, för det är sååå mycket förmånligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...