lördag 25 februari 2012

Lite lyx i vardagen

Efter en vecka av att vara inomhus med snoriga barn, kände jag mig för att lite piffa upp. Vi städade hela dagen med barnen nedre våningen och förberedde mat. Flickan drog på sig sin favorit klänning med Hello Kitty på och jag en svart med vita bollar. Då min man kom in genom dörren stekte vi lite halloumi och serverade det med nygräddat bröd, rucola och tomatsalsa. Till middag blev det lax med sallad. Till det drack vi ett gott vitt vin vi hämtat frän Sverige-båten. Det här borde man orka göra oftare. Pojken fick också sitta med för första gången. Åt honom serverade jag rotgrönsaker, ägg och kanin :)




Efter lite myspys i ljusskenet började vi snickra om en Lundia-hylla. Min man kapade den, så att barnen skall få en egen hylla i lämplig höjd för deras leksaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...