torsdag 16 februari 2012

"Stickförening"

Har knappt hunnit göra något hemma, då jag rusat runt alla dagarna på olika program. Brukar oftast ha en dag hemma för att städa och fixa eventuella projekt, men den här veckan blev det inte bara så. Hemmet är i kaos, men projekt hann jag dock ändå med. Bra prioriterat. På onsdagen var jag på besök hos bloggaren av Arjen komiikkaa. Vi hade "stickförening". Först besökte vi Menita, där jag handlade mera garn. Efter en god lunch fick bebisarna leka på golvet då vi satt med varsin stickning i handen och njöt av att sitta stilla. Även om det så lockade att sticka på mitt nyaste projekt, höll jag mig och stickade färdigt gossens väst. Trådar behöver ännu fästas och maskor lite jämnas ut, men annars är den färdig.



Idag har jag tagit i tu med mitt nya projekt. Var på bebi-bio och såg filmen om Margaret Tatcher med en kompis och hennes baby. Vi satt längst framme, så att jag kunde ha min pojke på golvet. Medan han undersökte biografens golv, fick jag lite stickat framåt. Har köpt ett linne-bommullsgarn som känns lite hårt och härligt svalt. Då jag inte kan använda ylletröjor utan att svettas som en liten gris, tror jag det här skall bli riktigt lämpligt.




Planen är att äntligen sticka ett plagg åt mig själv. Började inte från lättaste ändan, då jag stickar på en klänning. Hittills har jag endast stickat åt barn och hund. En halvfärdig väst åt mig själv väntar även, men den tror jag inte att jag får på mera. Yllesockor och halsdukar räknar jag alltså inte till plagg. Hittade ett klänningsmönster på Novitas nätsidor. Tanken var att äntligen följa ett mönster, då jag lite börjar tröttna på att alltid räkna ut hur många maskor det skall vara. Hann sticka lika långt som jag nu kommit för att konstatera att jag ändå är tvungen att ändra på mönstret. Klänningen hade suttit fult på mig annars. Efter omstart har jag snart stickat två nystan. Elva kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...