onsdag 21 mars 2012

Domino-kex

Jag fyllde kexen på dagen och dekorerade dem med tösen på kvällen. Nu är de insatta i frysen i väntan på kalaset. Smakade lite på fyllningen och den var nog så god att kexena lär duga bra åt gästerna. Först verkade fyllningen bli grynig, men vispade den när den kallnat och då jämnade den ut sig. Glacyren blev inte så vacker som jag hoppats, då jag inte hade tillräckligt liten sprits. Bäst att köpa en före nästa gång. Lite mera socker borde jag även ha satt i glacyren då den rann ut ur spritsen. Tösens viktiga uppgift var att sätta på strösseln. En stor del av strösseln hamnade i hennes egen mun och en stor del på golvet, men det var bara roligt. Det blir alltså städdag idag. Vill att tösen ska få ut så mycket som möjligt av sitt kalasbakande, så att det blir hennes kalas.




Receptet på kexen hittade jag i bloggen Kinuskikissa. Rekommenderar hennes blogg varmt för alla som förstår finska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...