lördag 3 mars 2012

Vårsol och tygfjärilar

Härligt när solen börjar lysa, även om temperaturen ännu är lite för kall för att man skall kunna sitta ute och njuta av värmen. Då all snösörja frusit till en bucklig skorppa, satt jag på nubbarna på skorna och for ut på en promenad med barnen i dubbelvagnen. Är väldigt nöjd att jag äntligen hittade nubbar som täcker hela foten, utan att betala allt för mycket för dem. De fungerade väldigt bra, så även om det var glashalt på en del ställen kom jag fram utan problem. Vi traskade med barnen till matbutiken för att handla ingredienser till lite bakverk. Hundstackaren som misst lite väl mycket av sin päls, fick ha på sig en av rockarna jag sytt åt den. Orkade inte mera se på allt smuts den hämtade in och framför allt tycker jag den är supersöt kortklippt. Har heller inget emot att använda rockarna jag sytt, men tror hunden inte var av samma åsikt.





I vårt vardagsrum har solen gassat, så att man fått riktigt hett. Hunden låg på det svala golvet och gassade sig i solen. Hon orkade endast röra på sig då det var dags för mat. Då satt hon fastlimmad i lillgossen. Det är svårt att få mat i småbarn, så det hjälper inte när de hänger med huvudet under bordet för att där är någon intressantare än man själv. Till slut fick hunden sitta i min svärfars famn för att jag skulle få mat i pojken.





Av ingredienserna vi hämtade från butiken bakade vi cupcakes, inför tösens födelsedagskalas. Hon fyller tre i aprill. Tänker frysa ner det mesta, så att vi har möjligast lite att göra dagen före gästerna kommer. Det blev kokos cupcakes med receptet taget från Matklubben. Glasyren gjorde vi inte idag, så visar bild bara vi dekorerat dem. Svärfar och tösen fick äta varsin och det verkade nog som om de skulle vara ätbara.

Medan pojken sov en sista dagssömn pysslade vi lite med limpistolen med tösen. Tidigare har jag låtit henne stämpla fjärilar på linnetyg. Sedan har jag klippt ut dem och nu limmade jag tre av dem på ett diadem och resten på en fisklina jag lindade runt mina videkvistar i tamburen.





Kvistarna målade jag inför julen, men tänker ha dem året runt med olika pynt. Samma gäller glaskupan som nu fått en liten ängel i sig. Henne fick lillgossen av prästen han döptes av.



Relaterade länkar:


Julvide (19.12.2011)
Som jag nämnde tidigare var vi med barnen på promenad oh plockade vide. Därefter torkade jag dem i bastun. Nu har jag sprejat ett tunt lager vit målfärg på kvistarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...