tisdag 27 mars 2012

Påse för nappen

Sydde om en påse jag gjort då jag väntade tösen. Nu fick den bli en påse för pojkens nappar (eller tuttar som vi säger i Finland). Har med hjälp av min mans plotter gjort en schablon som jag sedan klippt ut foten med ur ett randigt tyg och sedan applicerat den på ett annat tyg. Påsen hänger nu på övre kanten av pojkens pinnsäng.




Lillpojken har hittills sovit bredvid vår säng med endast tre kanter på pinnsängen. Nu började han krypa, så det var dags att sätta upp sista kanten på sängen. Samtidigt flytade vi sängen till fotändan av vår säng. Natten gick helt bra, även om pojken mitt i natten var pigg som en mört och såg runt på sina nya vyer. Vi fick nu nattduksborden tillbaka på sin vanliga plats, så sovrummet börjar se hyfsat ut igen. Att ha pinnsängen vid min säng med kanten emellan oss hade inte fungerat, då skulle bli för svårt att lyfta upp honom.


Relaterade länkar:


Påsar till badrummet (14.08.2010)
Har "storstädat" flitigt på sista tiden. Åtminstone i projektlådan. Ett projekt som väntat länge på min uppmärksamhet är påsarna jag ämnat sy till badrummet...




En schablonälskares dröm (11.01.2009)
Min man har fixat ihop en plotter. Den är helt perfekt för mina projekt. Jag tror inte han insåg vad han gjorde när han fixade den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...