måndag 12 mars 2012

I väntan på sommaren

Ser så fram emot sommaren och att kunna sitta ute med barnen på picnic på gräsmattan. Försöker gå igenom lite fotografier och hittade de här jag tagit av vår lilla bakgård. Terrassen syns inte alls på bilderna, men den är nog det bästa av allt. Ser såå fram emot att få plocka jordgubbar och örter i egen trädgård, läsa tidning ute, låta barnen plaska i baljan och speciellt att inte behöva klä på barnen.




Har redan planterat lite paprika, tomat och vattenmelon att sätta i växtvitrinen min man byggde förra året. Är inte allt för optimistisk över att jag får dem att slå frukt, men tänkter även köpa färdiga plantor. Köpte lite olika tomatsorter, för att se vilken klarar sig bäst. Hittills har endast körsbärstomaterna, vattenmelonen och busktomaten grott. Paprika ser ut att komma upp lite långsammare. Bara den här första satsen går att sätta i små krukor, sätter jag i lite flera. En del kan man försöka sätta ut på odlingsplätten.




Det enda som lite oroar mig med sommaren är vårt äppelträd. Vi klippte det radikalt i slutet av förra sommaren. Får se om vi får äppel mera. Det hade inte klippts på åtminstone fem år, så det var nog på tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...