fredag 23 mars 2012

Drömmen om egen provdocka

Har nu länge drömt om att ha en egen provdocka. Vill inte köpa en då prisen är otroliga och jag ändå inte skulle lita på den fullt. Istället skulle jag gärna laga en. Då jag var gravid hittade jag bland annat ett forum med instruktioner för att laga en själv. Känns nu som om jag väntat på att få göra en i evigheter, men ännu måst jag vänta lite till. Har lovat mig själv att först gå ner i vikt tills jag väger högst 62 kg igen. Bra har det gått och det blir mindre och mindre hela tiden även om långsamt. Var glad då vågen visade under 64 och trodde jag gått ner fyra kilo. Till min glädje insåg jag att jag räknat fel och min vikt nu minskat med 5 kilo. Supernöjd! Provdocka here I come...

Har försökt ha halva tallriken full med grönsaker och egentligen lyckats ganska bra. Mellanmålen har varit det svåraste. Då jag inte mera ammar har jag kunna äntligen laga en av mina favoriter. Den har en kompis lärt mig. Frusna blåbär, naturyoghurt och solrosfrön och eventuellt lite honung om bären är beska. Mums. Har ätit den många dagar nu, med varierande proportioner av allt.

2 kommentarer:

  1. På huuto.net finns ett par justerbara provdockor för ganska bra pris (med tanke på att nya oftast kostar över 200e). Har själv också länge velat ha en sådan, men ifall du bestämmer dig för att laga en så måst du berätta ifall de e värt besväret (och så skulle kanske även jag våga mig på ett sånt projekt) :D

    SvaraRadera
  2. Har funderat på justerbara, men funderar hur bra de fungerar. Får man bysten på rätt höjd och rätt kurva på ryggen. En självlagad sku i alla fall vara så nära som man kan få det. Bäst dock att hålla vikten sen. Priset är ju också bara priset av tejp och en vit skjorta, så det är väl värt ett försök. Ett enda fel har dockan och det är att man inte kan sticka in knappnålar i den. Kanske man kan lösa det pångt sätt.

    Tänkte göra en på sommaren, bara jag tappate en par kilo till åtminstone. Sen är det bara baken kvar, så det stör inte provdockslangning. Man kunde samla en grupp intresserade och laga tillsammans.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...