tisdag 13 mars 2012

Dyna med handavtryck

Visade tidigare broderier jag gjort för hand och med maskin. Nu har jag klippt bort allt extra och sytt ihop dem med lappar från tyger vi har i hemmet och tyger jag sytt kläder av. Tycker om lappteknik, men håller gärna färgerna väldigt enkla. Slutresultatet blev ett hjärta med citat jag tyckte om och barnens händer.







Relaterade länkar:


Maskin- och handbroderi (13.01.2012)
Har påbörjat ett litet lapprojekt. Gör den av olika tyglappar i grå-vita nyanser. För att den inte skall bli allt för tråkig försöker jag välja lite olika material...

2 kommentarer:

  1. härlig ide!

    Man borde göra ett lapptäcke av sitt liv - varje lapp skulle representera något skede i livet.

    Nu är kanske inte rätta tillfället att berätta att jag tror att "lose" stavas med ett "o"...

    linda

    SvaraRadera
  2. Hah, det hade jag inte märkt. Noh, det märks i alla fall att det är hemgjort.

    Jo, har sedan liten drömt om att göra ett lapptäcke som i filmen "How to make an american quilt". Där gör en hel grupp tanter ett lapptäcke med material från huvudpersonens barndomskläder och andra minnesgrejs.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...