lördag 27 oktober 2012

Avbrott från vardag

Sedan jobbet börjat har det blivit väldigt lite tid över för vänner och annat avbrott i vardagen. Har främst sett min familj och försökt hinna hålla huset i skick. En stor del av min tid har gått åt till att fudnera på jobbgrejs och vardagen har lite blivit i kläm. Vi har ett kompisgäng vi tidigare spenderat mycket tid med och ordnat fester med. Nu har det gått en lång tid sedan vi fått alla på plats och det börjar kännas. Idag hade vi ett par av kompisgänget på besök, så det var skönt att sitta och tala lite.

Vi bjöd på mat med lite avocado och räkor till förrätt och höns-bacon-olivpasta till middag. Efterrätten stod gästerna för. Det var en jätte god chokladkaka, som jag försökte ta bara en liten bit av. Slutade dock med att jag åt upp barnens rester och det som blivit över. Kanske fyra gånger mera än planerat.



Nu sitter jag ensam uppe med en stickning  i handen och ser på film. Kommer att ångra det på morgonen när gossen väcker mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...