fredag 26 oktober 2012

Snö och tulpanlökar

Snart blir det en tradition, att plantera tulpaner under snön nämligen. Första snön hade kommit under natten och jag kom på att tulpanerna jag köpt från Ikea ännu väntade i tamburen. Hade lovat tösen att vi skulle plantera dem tillsammans, så så snabbt som gossen somnat, klädde vi på oss och for ut. Får se om det blir något av tulpanerna. Billigt eller förmånligt får man väl veta nästa vår. Planterade tulpanerna på framsidan runt liljorna. Hoppas att de inte tog allt för mycket skada av att jag rotade bland rötterna. I början av sommaren har det varit kalt på framsidan, så liljorna först ser vackra ut i augusti. Nu är det hoppeligen fixat.



 Vädret var jätte vackert med klar himmel och sol. Gillar det här "vintervädret", men inte allt för mycket kallare. Är visst en sommarmänniska, då det gärna får vara gassande hett. Tösen tycker dock om vintern och hoppades genast på att få leka med snön. Inte riktigt ännu. Istället krattade vi bort löven från gräsmattan och gungade lite.

Då gossen sovit färdigt hälsade vi på en liten goding som fötts för en vecka sedan. Man glömmer så snabbt hur små de är. Mina har dock aldrig varit riktigt så små, men i alla fall. Efter att ha haft bebi en stund i famnen klättrade mina egna barn på mig. Svartsjuka efter fem minuter? Jag tror de lite saknar mamma då jag jobbar en par dagar i veckan och ibland även hemifrån. I årsskiftet börjar nya arbetsuppgifter och jobbet tar ännu mera tid. Får se hur det blir sen.

Dagen avslutades med en zumbatimme. Något jag definitivt behövde. Motionerandet har lidigt av det dåliga vädret och av att barnen är snuviga konstant. Dessutom är det svårare och svårare att baka in det i tidtabellen. Snart blir det att sy nya kläder igen, men den här gången större...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...