måndag 29 oktober 2012

Förkläde åt gossen

Då jag var gravid sydde jag ett rosa, randigt förkläde åt mig och tösen. Butikens förkläden har alltid haft för stort halshål åt mig och tösen, så jag lagade ett som gick att justera med knappar. Så snabbt jag fick veta att jag hade en liten gosse på kommande, körde jag till Eurokangas och köpte motsvarande tyg i aqua. De hade inte mycket kvar, så jag hade god tur.

Skyndade inte med att sy förklädet då han var liten. Nu har han senaste månad suttit med på köksbänken medan jag lagar mat, så det var dags att sy det färdigt. Hade köpt passande kantband från Tallinn och knappar och tråd från Kretonki, så det var endast frågan om att priortera om projekten.


Tösens förkläde har varit flitigt i bruk, då jag bakar regelbundet. Tyvärr har det dock blivit bakat mera av det söta. Min degblandare har gått sönder, så sedan dess har det inte blivit ett endaste ett bröd. Hoppas på att hitta en ny på julrea. Istället har vi bakat bakelser nästan varje godisdag och ofta även till vardagen. Det har blivit Bebéer, glass i olika format och allt gott med choklad. Förutom det självbakade har jag dessutom ätit muffinsar, chokokaka och dammsugare. Utan att överdriva har det blivit något sött varje dag. Kan inte fortsätta... På torsdagen är det min tur att baka något till vårt möte, men annars skall jag försöka låta bli att äta annat än på godisdagen (inser att jag just drack en chokocappuccino, men det räknas väl inte).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...