onsdag 17 oktober 2012

Virkade fjärilar

Inspirerad av tösens söta rosett (i förra inlägget) kom jag på att jag ville virka fjärilar åt henne att ha i håret. Som jag anade var jag inte den första som kommit på den idén, så med lite Googlande hittade jag genast ett perfekt mönster. Enda problemet var att jag inte förstod det. Det var dock tillräckligt riktigivande, så skapade två söta fjärilar med att göra något lite ditåt. Tösen fick själv välja färgerna och så satte jag dem fast i hårband. Tänker köpa lite spännen att fästa dem i bara jag hinner till någon passlig affär. Det fina med länken jag hittade var idén att använda pärlgarn till virkandet. Har en massa olika färger, men inte tillräckligt för något stort projekt. Perfekt för det här alltså. Kunde laga lite blommor och annat fint om det duger åt tösen.  Lätt att laga som gåva om jag kommer på passliga offer.


Blev så glad när tösen idag kom hem med en fin fläta i håret gjort av en av dagistanterna. Hon vägrar oftast ha fläta. I ändan fanns en bekant rosa fjäril.

Mera projekt har jag tyvärr inte hunnit med de senaste dagarna. Tisdagens syende hemma med pojken byttes ut mot en extra jobbdag. Hoppas dock på att ta igen det i slutet av veckan, då jag nog hunnit via tygbutiken och hamstrat ännu mera tyger. Två olika färgers fleecetyger, så att barnen får varsin overall och även ett tjockare trikåtyg för en lite varmare pyjamas. Tösen önskade en fjäril på pyjamasen, så får se ifall jag skulle kunna skapa en passlig av resortyget att dekorera halshålet med. Förutom barnkläder har jag lovat sy en kjol åt min mor.



Nu skall jag ta mig en glass och rita lite mönster. Lagade lite yoghurt-lime glass att bjuda på åt min mamma som tog hand om gossen idag. Gott blev det. Vet inte varför, men äter nästan mera glass på hösten än på sommaren...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...