söndag 14 oktober 2012

Försöka duger

Har haft en oväntat tung vecka, så det har inte blivit av att skriva i bloggen. Tror mina blodvärden är lite på bottennivå, då jag känt mig trött och hängig. Nu har jag ätit järnkapslar och persilja i några dagar och känner mig lite bättre. Har försökt ta igen allt det jag inte orkat under veckan på en enda dag. Har börjat morgonen med att cykla 20 km på spinningcykeln på gymmet och efter det städat och putsat hela nedre våningen. Under veckan hann jag sy lite på min frållaskjorta, men då sytråden tog slut och trådhandlarn var sjukledig har det inte heller riktigt framskridigt. Istället sprättade jag upp en klänning som blivit för stor.

Ljus med sand från bröllopsresan och ett snapsglas med blomma av tösen
Nu ligger jag på vardagsrumssoffan och njuter av ett nystädat hus med lite ljus på och en blåbärsmuffins som tösen bakat med momi. Något av det skönaste jag vet är att ligga och njuta med radion på och endast några lampor och ljus på och självklart huset i skick. Något jag alltid ser fram emot då jag städar, men aldrig riktigt vill nå. Helst skulle jag städa i sådan takt att svetten rann, men det går inte med barn då blir det bara skrik. Idag sov dock gossen länge och tösen var för första gången på trimis med morföräldrarna på stugan, så jag hann få det ganska fint. Typiskt dock så hade jag just tänt ljusen och satt mig ner på soffan då hunden spydde på fåtöljen, så det blev att byka skynket ovanpå. Lite senare då jag tänkt slå mig ner märkte jag att pojken hade bajs upp i nacken och kröp omkring med det i vår soffa. Som om någon försökte säga åt mig att det är onödigt att försöka. 


Blåbärsmuffins med vanlijsås (hade nog sätt godare ut i färg)


Om ni undrar vad som syns i bakgrunen på fotot ovan, så är det en minitrampolin. Fungerar som superbra underhållning åt barnen. Vi hade tänkt den för utebruk, men där blev den oanvänd, så den får vara i vårt vardagsrum så länge den är pop. Bra att plocka fram för regniga dagar.

Imorgon skall jag ta en tur till tygbutiken och tråbutiken i hopp om att få barnrummets gardiner färdiga och min frållaskjorta på mig på onsdagen till jobbet. Dessutom borde jag hitta något att dekorera lampskärmar med. Köpte lite vitt linnetyg att ersätta mina kökslampor med i hopp om lite ljusare sken för vintern. Spets, pärlor, broderitråd... får se vad det blir.

Kökslampor i behov av nytt tyg
En sista bild ännu av min supersöta tös, som kom hem med en rosett i håret. Tänk om hon alltid gick med på att ha en sådan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...