tisdag 30 oktober 2012

Projekträddning

Har suttit sent uppe nu några kvällar med en stickning i famnen. Det börjar vara den tiden på året igen, då jag gräver fram mina gamla halvfärdiga, misslyckade projekt med långa tänder och drömmer om nya. Ett projekt som nu skall fixas är en jag påbörjade med stickmaskinen. Då det fanns ett begränsat antal nålar som fungera på stickmaskinen blev västen jag stickade med den lite för smal. Nu har jag stickat på en lång fläta och efter det stickar jag en till. Tanken är att kila in den mellan styckena i sidan för att föra den lite bredare. För att göra den lite finare och för att höja min egen inspiration stickar jag en så lång fläta att den även går runt armhålet. Får se om det blir så fint som jag hoppas.


Förutom stickat och sytt har jag lagat en Burgundigryta idag. Hällde på fyra deciliter rödvin, satt på locket och lämnade det och koka. När jag skulle röra om i grytan lyfte jag på locket och andades in en otroligt stark alkoholdos. Hmmm... Lite kunde man ju tänka för ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...