söndag 10 november 2013

Alldeles tyst?

Har tappat min röst och fick tidigare under veckan höra att mina stämband är uppsvullna. Mysig känsla kan jag säga. Kanske julkaraoke och flunssa en vecka bakåt inte var en så bra idé? En något hes version av Inglasin Laura. Nåh, botemedlet är att vara tyst. Han föreslog att jag skriver lappar åt mina barn då jag vill kommunicera. De är 2 och 4, det går säkert bra. För övrigt skulle jag andas ånga. Helst sitta på en hög pall ovanför en ångande kastrull med ett parably. Tja, det vill jag se. Har ingen spis, så det kan bli lite knepigt att ordna.

Istället har jag satsat på att bada bastu. Har köpt ett duk från Hemtex, som underlag att sitta på. Den är en bordduk, men fungerar hur bra som helst och måttet är perfekt. Min man fick även bytt bastu-ugnens glas. Genast mysigare i bastun. Vet dock inte om det har varit en bra idé att bada, för min röst har inte blivit något bättre. Inte har jag heller haft en chans att vara tyst. Helt galen idé att tro att man få mig tyst. Kommande vecka borde jag dra två workshops så är något fundersam hur det skall fungera.




Vi har haft elavbrott en lång stund igår och många korta stunder idag. Vedeldad bastu är inte så tokigt då det behövs el för värme. Plockade tur nog fram alla ljus en kort stund innan elavbrottet. Ibland har man tur. Hade inte varit roligt att måsta hitta dem i mörkret. Har varit lite trött på att ha det så mörkt här hemma. Kom dock på att det är en utmärkt chans att sitta lite i ljussken och mysa. Fyllde hela köket med ljus igår. Det var inte alls så tokigt. Kunder man sitta en kort stund och mysa i tystnad. En kort stund i alla fall. Ha det så mysigt och tänd lite ljus ifall det känns för mörkt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...