tisdag 26 augusti 2014

DIY: Parkeringsplats för "ögonbilar"

Bilbana av svart filttyg som lätt går att rulla ihop



Det fick bli en ny version av parkeringsplatsen jag gjorde i tiden av en restbit. Parkeringsplatsen har varit omtyckt av både mamma och barn. Rolig att leka med och lätt att städa undan. Perfekt kombination.

Den förra ritade jag snabbt med tavelkrita, då det blev över filttyg från små förvaringskorgar jag gjorde. Den här gången använde jag blå maskeringstejp, vit, täckande tygfärg och lite tid. Såg på en film på kvällen medan jag tejpade och målade. Valde en maskeringstejp som var perfekt bredd för "ögonbilarna", så kom jag lite lättare undan. Lite får jag ännu trimma ner tygets trådar där var det är vitt och sedan stryka tyget så att det håller tvätt. Lite måste dock mattan prövas före sista detaljerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...