tisdag 21 juli 2015

Båt-hobby

som delar åsikter



På Silja båten höll några turister på med ett intressant hobby. De hade brödbitar i en påse, stod på däck och höll ut handen. En flock silltrutar som i början av båtfärden dykt efter fiskar i vågorna flög intill dem och plockade brödbitar från deras händer. Samtidigt tog de fotografier på sig själva. Jag blev även erbjuden lite bröd men passade den här gången, då barnen väntade på mig. Tyvärr hade jag även kameran full med bilder, så för varje bild var jag tvungen att välja något jag kunde radera.



Måsar och trutar väcker ju sällan positiva tankari oss, men visst är de vackra fåglar. Speciellt silltruten och havstruten med sina svarta vingar . Oftast är det bara fiskmåsarna och skrattmåsarna som fyller himlen med skri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...