lördag 26 mars 2011

Projekthantering

Vi diskuterade projekthantering under lunchen på jobbet och funderade huruvida det behövs även för fritidsprojekt. Designar användargränssnitt som yrke, så projekthantering är ett av de många grejer jag fått fundera lösningar till på jobbet. Hemma har jag dock inte löst problemet med något program.

Före jag började blogga skrev jag alla mina projektidéer i en liten bok. Jag ritade ut dem, beskrev idén, tejpade in tygbitar och garnstumpar, och ifall projektet blev färdigt limmade jag med en utprintad bild av det färdiga projektet. Alla projekt var inte menade att förverkligas, men ändå roliga att ha kvar som minne. Hade även vid sidan om det en projektblogg, där jag satt ut bilder på slutförda projekt, men även målningar och ritningar jag gjort.




Då jag startade den här bloggen hade jag tänkt skriva ut alla planer hit, men konstaterade snabbt att det skulle ha blivit för arbetsdrygt. Har nu ungefär tio projekt på gång och ännu flera planerade för någon framtid. Jag tycker inte om att göra ett projekt i taget, utan gör på det som lockar mest just i den stunden. Kanske jag borde ta min gamla projektbok i bruk, för att arkivera allt det man kommit på.

Var under veckan ett par varv till olika tygbutiker, så fick material för fem nya projekt. Det skall blir två klänningar till tösen, små schiffongblommor, en madrass till hunden och ett nytt tyg till dotterns dockvagn. Förutom det väntar bl.a. en halvfärdig madrass till vår vardagsrumsstol och ett sommartäcke åt tösen på lite överlops tid. Byggprojekten får troligtvis vänta till sommaren, då jag far till svärmors stuga där det finns en snickarbod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...