söndag 8 maj 2011

Avkopplande veckoslut

Det har varit ett avkopplande men händelsefullt veckoslut. Hur det två går ihop ja. Det började med möhippa på lördagen med avkopplande stunder i Flamingo Spa. Var nyligen där med jobbet, men den här gången var nog mera avkopplande. Vi prövade olika bassänger och bastun, men hade dessutom bokat en gruppbehandling som innebar ett ångrum med en lite otrevlig final (snöflingor) och en vilopaus på en sandstrand under uppiggande lampor. Försökte stänga av hjärnan, men ni kan säkert gissa hur det gick. Nå, ni får se slutresultatet på bloggen bara jag hinner sy ihop det. På kvällen blev det god mat och chokotasting. Då jag fått höra att jag inte har graviditetsdiabetes var det fritt fram att mumsa i sig. Så det blev en hel del chips och godis (och snart även en stor bebis).

Någon dag innan hade jag shoppat i Iso Omenas Vila och hittat en klänning åt mig som kom bra i bruk. Klänningen hade jag beundrat en tid, men inte idats köpa, då det känns dumt att köpa kläder för framtida bruk. Tur nog prövade jag den här ändå för den råkade gå riktigt bra på även med stor mage. Klänningen kom genast i bruk under veckoslutet, och det kändes riktigt bra att ha på sig något man trivs i när man skall ut med flickorna en lördag kväll.




Idag var det morsdag. Då jag önskat mig ett par blåbärsbuskar till gåva bar vi oss av till Taimia. Hade inte besökt det tidigare, men sett i en reklam att de sålde det jag ville ha. Det blev en Aino och en Northblue, så jag hoppas det trivs ihop.




Då vi blev bjudna på mat av min mor, köpte vi även med lite plantor åt henne. Till egna gården blev det lite örter, jordgubbsplantor och minitomater. Allt planterade vi tillsammans med tösen medan vi njöt av solskenet och värmen. Dessutom putsade vi lite upp bland buskarna och så spred min man ut lite mera mylla på gården i hopp om en tät och fin gräsmatta.





Om jag ännu törs önska mig något efter ett så härligt veckoslut, skulle det vara ett vitrinskåp för mina minitomater och annat smått och gott. Det har varit tal med min man om att bygga ett motsvarande som Kekkilä (på bilden under) har att erbjuda. Annars fyller det alla mina krav, utom lite justering av måtten för att sitta bra på bakgården och så skulle hyllorna gärna få vara låga metallfat, så som blombutikerna har under sina plantor. På så sätt kunde man hälla vatten direkt på hyllorna. Har inte sett ett sånt någonstans, men man skulle kunna tro att det fungerar, då de flesta blombutiker använder sig av sådana.

2 kommentarer:

  1. Den är helt ljuvlig dendär klänningen! :) Såg den också för ett tag sen o jag sku har köpt den genast bara de sku har haft min storlek..

    SvaraRadera
  2. Är av samma åsikt. Blev genast förtjust i den, så kunde inte hindra mig själv när det bara fanns min storlek kvar. Köpte även den svarta festklänningen jag talade om och egentligen for dit för att köpa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...