söndag 22 maj 2011

Sommarhatt åt tösen

Tömde ut kläder från tösens byrå som blivit för små och fyllde in med kläder i storlek 56. Vi prövade igenom alla gamla hattar och mössor för att se vilka vi skulle ge vidare. Tösen hittade en som hon fått som bebis och tyckte att mamma skulle sy en och mamma hade inget emot det. Så vi valde tyg tillsammas, ritade av hatten och klippte tyget. Hade lite överlops blommigt tyg, vitt lakantyg och passande snöre. Härligt när man har ett skåp fullt med tyger att plocka från. Hatten var lätt att sy, så det finns en risk att det blir kedjeproduktion på hatten.




Åt mig själv har jag inte hunnit sy något, men köpte en hatt från KappaAhl för att inte bränna mig då vi besöker odlingsplätten.

5 kommentarer:

  1. Åh älskar den där hatten!

    finns det något mönster som man kan få köpa? :)

    SvaraRadera
  2. Har tyvärr inget mönster, men kanske jag kunde försöka rita ett. Den är ganska enkel att sy då den består av tre delar, där två är identiska. Kan försöka göra ett inlägg med instruktioner. Bara jag kommer på hur...

    SvaraRadera
  3. Mönstret finns nu här: http://sotadrommar.blogspot.com/2012/03/monster-pa-sommarhatt.html . Hoppas det går att använda.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...