lördag 14 maj 2011

Överraskande gott experiment

Kände mig för att laga något med olika grönsaker i och med räkor. Då jag inte får äta råa räkor är jag självklart sugen på dem, så det har blivit räksåser lite oftare än vanligt. Den har gången experimenterade jag lite för att få bort morötter som höll på gå gamla och tömt bort lite spenat från frysen. Det blev så gott att jag tror jag skall göra om det lite då och då.



Räkrisotto

basmatiris
räkor
purjolök
lök
olja
gul paprika
morot
frusen spenat
kokosmjölk
ingefära
curry
grönsaksbuljontärning

Koka riset enligt anvisningar. Stek löken och purjolöken i olja. Tillsätt grönsakerna och kryddorna. Stek tills det blir mjukt. Tillsätt kokosmjölken och låt puttra en stund. Sätt i räkorna och låt dem bli varma. Servera med ris eller rör ihop allt sammans till en risotto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...