torsdag 12 maj 2011

Skamligt snabbsytt

Då det är knappt med tid för projekt märker jag att jag sätter i en lite snabbare växel och fuskar i projekten. Den här sydde jag så fort att jag var orolig att den skulle bli obrukbar. Orkade varken söka tygsaxen eller knappnålarna som blivit i nedre våningen och ritade av mönstret från ett annat nattlinne på nolltid. Perfekt blev den ju knappast, men definitivt brukbar. Skulle den dock ha blivit helt osymmetrisk, så skulle det nog ha stört efteråt. Tyg är dock inte allt för billigt och så kommer man ju nuförtiden så sällan till tygbutiken. Det är dock ingen orsak att slösa.




Förövrigt har det blivit lite knappt med sytid. Har försökt surffa fram tips om hur jag skulle kunna sy snyggare sömmar på antingen symaskinen eller overlocken, men med magra resultat. Beställde även en manual för overlocken, men då manualen var för två maskiner och bilderna endast av den andra blev den inte till så stor nytta som jag hoppades. Hur jag än försöker blir sömmen inte riktigt jämn. Kanske jag får ta bild på maskinen och traska till någon symaskinsaffär i hopp om tips.

Annars har min tid gått åt till ett nytt projekt, som inte har något med syende att göra, men kanske ger mig lite tid att göra det. Lånade ett litet akvarium och tänkte skaffa ett fåtal fiskar, då min tös kan se på fiskar i långa tider. Akvariumet har jag placerat i arbetsrummet, så tösen kan sitta på soffan och jag kan sy. Har först hunnit tvätta och putsa akvarium och sand. Väntar på att mina föräldrar skall hämta alla tekniska grejer som behövs från lande, då jag lämnat dem där i förvar med mitt stora akvarie.



Relaterade länkar:


Besök till Kangastukku (16.04.2011)
Besökte Kangastukku med min mor och kom med en hel del projekt. De gamla är inte ännu färdiga, men ville sy en rock åt mig nu genast, så de gamla projekten får lite vänta. Rocken blir en omlottskappa, så den lär bli bra nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...