lördag 21 maj 2011

Sommarfilt

Sydde en pinicfilt i fleece och PUL för att kunna sitta ute på gräsmattan med tösen. Förra året märktes behovet, då jag var på mammaledighet och hade barn och bebisar på besök. Blir bra filt för lillen att ligga på medan tösen springer omkring.

PULen satt jag på undersidan, så att den håller fukt och fleecen gör filten mjuk. Fick sätta PULen med den plastigare sidan utåt för att den inte skulle bli för hal. Applicerade några nyckelpigor i hörnet på filten och fyllde dem med vadd för att få lite 3D effekt. Tycker massor om nyckelpigor och jordgubbar, men då de kanske inte riktigt passar in i vår inredning får jag väl fylla barnens kläder och utetygen med dem.






Relaterade länkar:


Besök till Kangastukku (16.04.2011)
Besökte Kangastukku med min mor och kom med en hel del projekt. De gamla är inte ännu färdiga, men ville sy en rock åt mig nu genast, så de gamla projekten får lite vänta. Rocken blir en omlottskappa, så den lär bli bra nu...

Kommande syprojekt (24.07.2010)
Listan på planerade syprojekt börjar vara väldigt lång. Jag har svårt att bestämma mig för om jag borde prioritera inredningsprojekt eller sommarprojekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...