söndag 15 maj 2011

Loppisrunda

Efter ett par tunga nätter med för lite sömn fick jag lite ledigt, då min man tog hand om vår lilltös som fått någon influenssa. Jag tog mig långa vägar in till stan för att besöka Valtteri. Något jag tidigare gjort med bil. Det var skönt att sitta lite i buss, metro och spårvagn för omväxlings skull. I Valtteri hittade jag några böcker åt mig för struntsummor, en mjölkflaska, ett pussel åt tösen och en body och två tygblöjer åt sommarbebin. Är lite stolt över mig själv, då totala summan var väligt liten och jag för en gångs skull prutade lite istället för att bara gå bort när summan kändes för stor. Tycker myket bättra om självserviceloppisar, där man slipper pruta och summan inte anpassas enligt hur man ser ut. Nå, en stor mage tycks vara till hjälp för alla var välidigt villiga att nästan ge bort sina saker.




Ett gammalt loppisfynd fick även en ny uppgift. Köpte den som blomskål, men den är lite onödigt låg för det ändamålet. Nu fungerar den som vattenskål på terrassen åt hunden. Det är den lämpligt tung för. Tycker den blåa färgen passar in på terrassen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...