fredag 13 januari 2012

Maskin- och handbroderi

Har påbörjat ett litet lapprojekt. Gör den av olika tyglappar i grå-vita nyanser. För att den inte skall bli allt för tråkig försöker jag välja lite olika material. Tanken är att göra ett litet kollage, men citat som passar in på vår familj och andra detaljer. Igår broderade jag med maskinen citat på vita canvastyg. Ser ju lite fult ut före man putsar upp trådarna. Min maskin krångla en del, men fick den till slut att samarbeta. Krävde lite upputsning. Ikväll broderade jag mina barns händer på lite grått bommullstyg. Nästa steg är att sy ihop lapparna. Överväger även att brodera in en av tösens ritningar, som hon ritade på mönstret jag gjorde för lapprojektet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...