måndag 30 januari 2012

Min svaghet

Var igår på kroppsmätning. Var förra gången för tre månader sedan, och var nu för att kolla upp läget. Vikten hade gått ner och har tappat 900g fett från midjan, men tyvärr har jag även tappat en hel del muskelmassa. För snabb bantning, för lite muskelträning och för lite proteiner var orsakerna enligt tränaren som gjorde mätningen. Jag vet, jag vet. Har inte hunnit eller orkat muskelträna även om jag har alla möjligheter hemma. Tog lite igen allt med att gå på muskeljumppa både på fredagen och söndagen, men måst börja göra något hemma för har inte chans att gå på aerobic hela tiden och går hellre på dans eller spinning. Har köpt två böcker på rea, i hopp om att de skall motivera mig att göra något hemma. Prövade en av DVDna (från gula boken), men den var tyvärr inte värst bra, utan lämpade sig bättre för någon utan någon som helst erfarenhet av muskelträning. Ska pröva den andra den här veckan. Gymnastik hemma med en vaken tös var annars en stor succee. Tösen tyckte det var superkul och fick garanterat en mycket bättre träning en jag.



Köpte även två andra böcker, då de blev fem euro styck, så det finns en ganska stor risk att man snarare hittar mig mumsande på något gott medan jag läser dem och planerar nya projekt.



Mitt andra hinder och min stora svaghet är kolhydrater. Älskar dem: pasta, bröd och godis. Har lämnat godiset, men vill inte lämna brödet eller pastan. Så viktigt känns det här ännu inte. Är villig att minska lite på konsumtionen, men det är såå svårt. Bakar regelbundet min foccacia i olika format. Tidigare under veckan blev det foccacia med soltorkade tomater och pesto. Igår bakade jag ett jätte gott örtbröd med att göra en rulle av det fylld med mjukt margarin och olika örter. Mums...




Min vikt har lite gått upp på sista tiden av allt för mycket mumsande och då ammandet tagit slut. Frågan om en liten viktökning, så det kan även förklaras med normal variation. Vill dock inte se sådan variation, så det blir lite paus med pastan den här veckan. Har hittills lämnat allt godis, blandsaft och smaksatta yoghurter, men pastan får nog ännu stanna.

3 kommentarer:

  1. Kan dela med mig mitt hemmajumppaprogram :) O låna tyngder vid behov... Hänger du o lillebror med på Babyjumppa på onsdagen?

    SvaraRadera
  2. Tror du jag kan komma fast han ännu har lite snuva och hostar. Natten var redan bättre, men han är nog inte ännu helt 100% frisk. Undrar vad de andra mammorna sku säga.

    Jo, lånar gärna ditt hemmajumppaprogram. Tänker även försöka hitta lite nya DVDn. Prövade den andra med tösen igår och den verkar lovande. Behöver dock en viktboll för den. Sku vara roligt att hitta en DVD för jumppaboll eller kahvakuula. Prövade kahvakuula på fredagen, men 4 och 6 kg räckte ganska bra. Hur tung hade du?

    SvaraRadera
  3. Det går nog bra att komma :) Det är ju inte liksom våra ungar kryper omkring och smakar på varandras leksaker... Senast kvart över 10 imorgon vis Sats i Alberga? Bilen kan du lämna i Sello...

    Min kahvakuula är 12 kg, men en stor del av programmet kör jag med bara egen kroppstyngd.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...