måndag 23 januari 2012

Veckans recept

Har påbörjat ett litet pappersprojekt. Tänker skriva om alla de mest använda recepten vi har på papperlappar i storlek 12x10 cm. Köpte en pepparkaksburk på julen, som nu skall bli en receptburk bara de sista pepparkakorna blir uppätna. Från den kan jag sedan plocka fram på kylskåpet recept för veckans mat. Då min svärmor en gång i veckan lagade mat hos oss, då hon sökte tösen från dagis, är det även lättare att lämna fram en lapp med recept än en bok där receptet lätt tappas bort.

Lagade lapparna med min tös, så det blev kanske lite klottigare än jag hade hoppats. Hon hade dock roligt och fick pyssla lite med sin mamma, så jag får leva med lite klott. Överväger att skaffa en apparat att laminera lapparna med. Skulle gärna även laminera lite av tösens teckningar.

Veckans recept var inte allt för många, då jag är på trimis med barnen den här veckan. Min man far på arbetsresa, så vi får klara oss på lite färre rätter. Har dessutom färdigt lagad mat i fryden från förra veckan.






Hjärtmagneterna har vi fått av min mans bror. Han har lagat dem själv. Hoppas på fler, men han har knappast tid. Resten av våra magneter börjar vara lite söndriga då tösen lekt med dem. De är souvenirer vi hämtat hem från olika resor. Här på bilden en från Rom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...