torsdag 12 januari 2012

Tack snälla julgubben

Nu är äntligen julen utstädad. "Äntligen" är nog inte riktigt rätt ord för det då jag egentligen gärna hade haft pynten framme ännu en tid. Julgranen kastade vi på vekoslutet då den barrade så, men ljusen och de röda bollarna på videkvistarna hade jag gärna haft längre tid. Kransarna får nog vara kvar hela vintern. Tog en liten tid att städa ut julen, då vi firade sista julkalaset på söndagen och ville hålla julstämningen tills dess.

Har fått en massa fina julklappar i år och även den här gången helt för många. Så här snäll har jag nog inte varit... Här är ett litet urval av julklapparna som nu pryder mitt hem.



Av min mamma fick jag en läslampa som nu belyser vår vardagsrumssoffa. Belysningen har länge varit lite dålig just i soffan. Nu kan jag läsa mina tidningar, mysa med en tekopp eller sticka utan att få huvudvärk. Dessutom kan jag värma mig under en mysfilt jag fick som julklapp av jobbet. Hunden myser även gärna på den.


Testunderna blir mysigare med nya tesilar jag fått. Mitt favoritte är Keisarin morsian (Kejsarens brud?) och det förvarar jag i en Pentik burk jag fick en tidigare jul.



Sovrummet fick lite mera romantiska inslag med Finlaysons vackra dynvar Sonetti av svärmor. Nu måst jag ännu hitta ihoppassande påslakan. Fick även ett dubbellakan i egyptisk bommull. Får se om det är lika skönt som alla inredningsprogram påstår.



Av svärfar fick vi en vacker korg med frukter, vin och ostar. Något som blivit lite av en tradition. Förra korgen målade jag och den står nu på armstödet i soffan och håller mina stickningar. Den här är redan väldigt vacker utan fix, men har ännu ingen aning vad jag skall använda den till.


Hemgjorda gåvor är alltid lika fina och uppskattas väldigt mycket. I år fick vi bland annat lavendelsocker och myntolja av min mans syster.

Fick även en massa andra fina gåvor, men då jag fick så många är det omöjligt att rabbla upp dem här. Fick bland annat ett presentkort till Stockmann som jag igår köpte dyrare schampo och balsam för. Får se vad håret säger. Kläderna i förra inlägget köpte jag även för julklappspengar. Något jag aldrig trodde jag skulle få var skor av min man till julklapp. Han brukar säga att jag har skor för alla ändamål. Fick ett par Columbia vandringsskor av honom.

Tack till alla för fina julklappar!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...