lördag 28 januari 2012

Minimalistiskt

Den här veckan har det inte blivit mycket bloggat då jag varit ensam hemma med två flunssiga barn. Min man har varit på arbetsresa och tösen snuvig att dagis inte var ett alternativ. Lillgossen blev smittad, så han har hostat och snörvlat i två dygn och skrikit mycket på natten.

Något roligt hann jag ändå med på veckan. Hade bebibesök och besökte min brors och hans fästmös hem för första gången efter att de har flyttat. Min mamma och jag blev bjudna på kaffe (eller rättare sagt bjöd vi in oss och körde iväg min bror). Var spännande att se hur de inrett, då de inte släppt in oss tidigare i väntan på hittande av möbler. De började inredande med möjligast lite saker från början och resultatet är ett snyggt minimalistiskt hem i vitt mot mörk parkett. Speciellt förtjust blev jag i deras skåp som oväntat nog var Ikeas. Tycker om indirekt belysning och det här är nog ett prakt exempel på det.




Tallrikarna deras var New Wave, en serie jag gärna skulle ha som tillägg i en vardagsservice. De passade bra in i det moderna hemmet med starka kontraster. Allt såg så gott ut, men jag fick nöja mig med att se på då jag ännu är i godisstrejk.



Då sofforna, stolarna och mattan var vit fick vi vakta barnen noggrannt, då små chokladfingermärken knappast hade passat in i inredningen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...