tisdag 10 januari 2012

Fyndande i InWears outlet

Nära mina föräldrars hem finns en Outlet med bland annat InWear, Part Two och Jackpots kläder. Visste inte att de hade rea, då jag traskade dit med lillpojken medan mamma försökte få tösen på dagssömn. Alla kläderna var dock på 50-80 % rabatt och därpå ännu 30 % tilläggsrabatt. Vet inte hur det är med ursprungspriserna för min mammas kompis hade sett samma kläder för ett billigare pris i butiken än ursprungspriset var i Outletten. Nu var det oberoende billigt.

Då jag kom in i butiken nappade jag allt som såg halvhyffsat ut och prövade det medan pojken sov. Det som överraskade mig var att storlek 36 och S/XS var rätt för mig. Inga L och 40 som jag väntat mig. Gjorde shoppande extra roligt. Blev sex plagg i en ganska mörk färgskala.



Part Twos klänning i lila linnetyg. Den är kanske lite stor, så funderar på att minska i alla fall på halshålet. Kunde inte låta bli att ta den, då det var en sådan jag sökte. Blir bra på jobbet.



En lite festligare klänning i tunnt, svart, glansigt tyg. Märket är SOAKED in Luxury, vilket jag aldrig hört om tidigare.


En mörklblå klänning av Saint Tropez. Härligt lätt och tunnt tyg. Blev snabbt skruttigt i påsen, så får se hur det ser ut efter en dags bruk.


En lite vardagligare blå blus av Jackpot. Tyckte så om blomman.



En mörkblå topp även av SOAKED in Luxury med blommor på axeln. Har virat Kalevala Korus Vanamo smycke runt midjan. Kräver lite mera passande underkläder. Får se om jag tar bort axelbandet.


Även en till av Saint Tropez i svart. Den här tycker jag minst om av alla, men tror den blir bra ändå. Kanske jag minskar på tygmängden i nedre delen, så blir den bättre.

Nu har jag en hel del ganska somriga kläder. Måst pröva dem med en långärmad under för att se ifall de går att använda på vintern. Förutom det har jag nu ett stort behov av nya bälten. Kan inte använda samma varje dag. Svårt att hitta snygga bälten i läder. Tänker även skaffa nya kläder bara jag gåt ner mina sista kilon. Nu har jag gått ner 3 kg. 3,5 kg kvar...

5 kommentarer:

  1. Snyggt, snyggt, snyggt :)

    Jag har inte vägt mig på ett tag men mina jeans passar så jeij för det. Nu vill jag också shoppa :D

    SvaraRadera
  2. Hyviä löytöjä! Mä oon ihaillu tota Saint Tropezin röyhelörinnusmekkoa, mutta sitä ei oo ollu oikeaa kokoa. Pitää ehkä itsekin piipahtaa siellä...

    SvaraRadera
  3. Tack, är nog supernöjd :) Har inte prövat mina, men går nog knappast på. Baken har inte blivit alls mindre. Nu när jag bara ammar på natten, lär det inte gå så snabbt ner.

    Jeps, ihastuin siihen heti. Sopii hyvin töihin, kunhan aloitan taas

    SvaraRadera
  4. Hej Jenny

    Jag, din mamma tycker nog bäst om den sista skjortan:)

    SvaraRadera
  5. Jag antar att jag inte borde returnera den då :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...