tisdag 19 juni 2012

Barnrummets färger

Vi har varit hemma från Kroatien nu i ett dygn, men det känns som mycket längre. På resan gick allt bra, men nu kommer all trötthet fram i barnen och det har varit skrik hela dagen. Pojken är av det envisare slaget, så han har försökt göra allt han inte får och gallskrikit som ett X på golvet när jag hindrar honom. Ett av hans mål idag var att komma in i golvtratten och en gång lyckades han när jag förde byk från bastun till sovrummet. Han hade snabbt plockat upp allt värdens härligt och spridit ut det på den vita badrumsmattan. Mums. Det blev tvätt av pojke och tvätt av golvtratt.

Före resan besökte jag Eurokangas och plockade åt mig lite provbitar för barnrummet. Försökte beställa ett tyg, men det lyckades tyvärr inte per telefon, Murr. P.g.a. en reserveringsavgift på två euro, är jag tvungen att ta mig in till Hagalund och beställa tyget. Blev alltså inte av före resan, så får mitt tyg mycket senare än jag hade hoppats. Ett stor minus för Eurokangas!

Här är lite bilder på färgerna som kommer till barnrummet. Ännu är det väldigt rosa, men skall balansera det med lite aqua och naturfärgat linne. Dynorna jag sytt av Ikeas kökshanddukar fick flytta in i barnrummet. Tavlorna jag lagat åt tösen fick nu en synlig plats.





Bilder av resan tillägger jag bara jag hunnit gå igenom dem.

Relaterade länkar:


Korerat av tösen (30.05.2012)
Då tösens gamla korvdyna blev kapad av mig till ammningsdyna har hon sedan dess fått ha ett av mina vintertäcken på rulle som ersättare för att hindra henne från att rulla ner från sängen...
Dynor av kökshanddukar (28.07.2011)
Då jag såg dessa kökshanddukar i Ikea blev jag genast förtjust, men köpte dem inte då färgerna var helt fel för vårt kök...
Barnrumstavlor (12.01.2009)
Kände mig för att göra något gulligt till sovrummet. Tänker placera tre stycken tavlor ovanför pinnsängen. Sökte igår fram bilder på söta nallar som jag lite modifierade för att få dem att passa in med färgtemat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...