onsdag 27 juni 2012

Kex åt tanter

Kex åt tanter, nämligen dagistanter. Det var tösens sista dag i lilla gruppen, så vi passade på att baka lite kex igår kväll. I rutiga kokboken finns ett gott recept för cookies, som jag bakat bl.a. till dopet. Nu bakade vi av det vi hade i skåpet, vitchoklad. Förutom den lilla förändringen i receptet fick havregrynen ersättas med havre-råggrötflingor. Gott blev det ändå. Smakade en liten bit för att försäkra mig om att det var ätbart. Tösen fick även en halva. Degen åt däremot hon och vår nu 10 månader gamla gosse lite mera av. Hade nog inte planerat att han ännu skulle få smaka, men han har snabba fingar, så han nappade en degklump från plåten medan jag klickade nya.





Känns lite konstigt att föra sådanthär till dagiset. Lite så som om man skulle försöka vara en perfect housewife. Ville dock ge någonting för jag har varit supernöjd och tösen har stortrivats. Bättre dagistanter kan jag inte föreställa mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...