tisdag 5 juni 2012

Smycke eller lap top -väska


Min man frågade mig vad jag vill ha till födelsedagsgåva. Konstigt nog kom jag inte på något passligt förmånligt. Ett smycke av Kalevala koru eller en lap top väska. Inga små krav alltså. Sen känns det ju dumt att önska något mindre bara för att hitta på något. Hellre något dyrare man har bruk för.

Har en längre tid velat ha en ordentlig kedja både som armband och halsband (men kanske inte använda dem samtidigt). Kalevala koru har just en sådan kedja jag vill ha, en priset är ju därefter. Serien heter Elegant. Bilden är tagen från Kalevala korus sida. Bilden är på armbandet, för där syns kedjan bättre. Hellre vill jag dock ha halsbandet.
Kalevala Koru Elegant

Andra och fiffigare alternativet är en lap top-väska. Då mina arbetsuppgifter ändrats under mammaledigheten, gör jag nu endast produktutveckling halva tiden och resten fungerar jag som konsult. Mycket springande hos kunder med datorn alltså. Har nu i bruk min mammas gamla kappsäck. Den är bra storlek, men fel färg. Då jag oftat år i svart-vitt på jobbet, passarinte brunt glansigt lädet riktigt ihop med resten. Hittade två bra alternativ då jag surffade igår. Den första är Penelope and Parkers Jenny och den andra Knomos Rubi. De är i samma prisklass, men lite olika storlek. Tyker om båda, men måst fundera vad jag behöver mera. Bilderna är tagna från Amazons och Ebays nätbutiker. Lutar kanske mera mot den första pga utseendet.
Penelope and Parker Penny


Knomo Rubi

 
Ps. Inlägget är skriven med ipaden därav många skrivfel. Vi samarbetar inte så bra. Bilderna fick jag inte hit med den heller, så fick byta maskin på slutet. Skrivfelen rättar jag inte, då jag tycker att det är dags att göra negativ reklam om ipaden, då den fungerar superdåligt emellanåt.

3 kommentarer:

  1. Röstar på den första väskan - den är fin :)

    SvaraRadera
  2. Problemet är att den är 43x35x14 cm stor, så det är ganska mycket att bära på... Min dator sku klara sig med betydligt mindre...

    SvaraRadera
  3. Men då är det ju perfekt - det ryms en massa annat nödvändigt med :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...