fredag 8 juni 2012

Bra vecka

Det har varit en bra vecka med varierande program. På veckoslutet var vi på bröllop till Lahtis och båda barnen var för första gången utan oss på natten. Har själv endast varit borta på natten från tösen då jag var på sjukhus och födde lilltvåan. Det var alltså på tiden att ta lite tid för oss. Veckoslutet var riktigt lyckat. Bröllopet var skönt och påminde till stilen mycket om vårt. Även om min man inte kände någon trivdes han bra bland mina familjebekanta och barndomsbekanta. Vi hade bokat ett hotell i centrum. Lite otur var det då hotellet var fullt med festande stundenter, men vi fick ett rum som var avskilt, så vi stördes inte av festandet.


I början av veckan var jag med barnen till odlingsplätten och odlade ärter, två olika lökar, rädisor och gurka. Har tidigare planterat sallad, morot, persilja och dill. Tösen vattnade duktigt medan jag grävde och bökade. Vi cyklade dit med cykelvagnen, så gossen sov en stund, men efter det satt han en timme och lekte nöjt för sig själv i vagnen. Det är väldigt duktigt av en pojke som aldrig brukar sitta stilla.  





I förrgår var en jobbdag och jag var hos en kund. Det är en god stund sedan senast, men det gick riktigt bra. Har tidigare varit hos kunder som konslut, men nu när det blivit min huvudsakliga uppgift kändes det extra viktigt att gårdagen skulle lyckas. Mitt konsluterande skall helst leda till ny försäljning vilket gör lite extra press. Är ingen vidare bra försäljare, men kanske jag lär mig den delen med tiden. Var även bra med tanke skaffande av ny laptopbag, att jag prövade min nuvarande. Den är på tok för liten. Min nya laptop är större än den jag användt tidigare och så orkar jag inte släpa på en skild handväska mera.

Igår skämde jag bort mig själv och var äntligen till frissan och fick bortklippt ca 15 cm och färgat lite ljusa ränder. Tror ingen annan märker skillnaden, men helheten ser mycket fräschare ut och det var det viktiga. Nästa gång blir det nog lite ljusare ränder för att det skall bli större skillnad. Satt 2,5 timmar hos frissan vilket kändes kontigt, för jag brukar sällan sitta stilla.

Idag är det min födelsedag, så något roligt skall vi försöka göra ikväll. Före det blir det främst städning och kanske lite hobbygrejs om jag hinner. Bläddrade i tidningar i frissan och fick en del nya projektidéer. Om jag bara hade lite mera tid och ja nu även mera utrymme så skulle jag genast börja sy.

På veckoslutet blir det Borgbacken och nästa vecka Kroatien, så lär ha en bra vecka även framför mig :)

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...