fredag 2 november 2012

Pyjamas åt tösen

Har främst sytt på en kjol åt min mamma. Min bror ska gifta sig snart, så syr en lång kjol åt henne i silke. Den kan jag dock inte sy på med barn i närheten, då tyget inte går att tvätta. Däremot är det roligt att sy kläder åt barnen, för då får de vara med. Vi satt med tösen och sydde tillsammans med overlocken. Hon var jätte duktigt på det. Ännu finns det lite kvar att sy så får hon en självsydd kjol.



Pyjamasen här på bilderna sydde jag färdig i början av veckan. Den övre bilden visar bättre färgen. Först ville tösen inte använda den, men nu håller den på att bli en favorit. Den är av lite tjockare trikåtyg, så den värmer lite bättre. Lite stor är den ännu, men hon ar vuxit så snabbt det här året att jag inte vågade sy den helt passande.


Muddarna sydde jag med samma tyg istället för resor som jag planerat. Tycker det ser mycket proffsigare ut så :) Har köpt en trikå dubbelnål som jag är väldigt nöjd med. Har sytt alla trikåkanter med den och det blir mycket finare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...