fredag 22 mars 2013

Husprojekt: Hallen del 4

Vi har ett golv... eller åtminstone ett halft golv i hallen. Dessutom är värmeelementet i tamburen borta. Det blev en hel del pusslande för min man att få battingarna på plats mellan och över rören. Nu är det gjort och skivorna på plats. Ännu har inte hela golvet lagats, då elen skall komma där under. Är dock en hel del lättare att röra sig och ser finare ut.



Då betongen var så otroligt tunn på en del ställen valde min man att stöda upp golvet med stålbalkar. Hans bror är duktig på metallarbete och hjälpte oss med att fixa två rejäla stolpar vid trappan. Tur nog hjälpte han även mig lite på traven i samma väva. Då stolparna ser rätt fina ut funderade han om vi borde laga glas emellan. Något jag hoppats på, men inte fått min man övertalat till. Det blir alltså ännu ljusare och finare än jag vågat hoppas. Tyvärr måst stolparna målas för att inte rosta. Jag tycker de skulle vara fina som sådana.




Väggstumpen mellan vardagsrummet och tamburen har även påbörjats. Får se om vi kan köpa ett färdigt klädskåp att ha mot väggen eller om det blir till att bygga ett. Tanken är att sätta in luftväxlingsapparaten i skåpet, så det kan bli lite knepigt att få det att rymmas i något färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...