onsdag 20 mars 2013

Kavaj i pastell

Var och handlade med barnen igår. De har vuxit så det knakar och är i desperat behov av något som täcker mage och armar. Det lär inte bli sommarväder och sommarkläder riktigt än. Båda barnen har vuxit ur två klädstorlekar under vintern, så allt från ylledräkter till skjortor har blivit på tok för små. Klänningarna vill inte heller riktigt täcka baken. Ifall tösen var en tonåring och klädde sig i så korta kjolar, som de hon har nu, hade jag nog inte släppt ut henne genom dörren. Tyvärr hittade jag inte några fina klänningar eller kjolar, men däremot började jag på natten sy på en kjol av en av mina tröjor.

Då jag sökte barnkläder i Lindex såg jag den här kavajen på en docka. Kunde inte bestämma mig om det var det fulaste eller snyggaste plagget på länge. Såg något i motsvarande tyg under veckan och funderade då att jag nog aldrig skulle använda något liknande. Inte alls min smak... trodde jag. Men, så tillade någon lite dragkedjer och läderdetaljer. Vips, så var jag stormförtjust. Visst är man lättlurad. Hur som helst, så kom kavajen med och var i bruk genast idag. Bildkvaliteten är inget att hurra över, då jag nappade bilderna snabbt under en kort paus.

Kavaj från Lindex

Har förresten klippt bort 20 cm av håret. Märks ingenstans, men det ser så mycket fräschare ut. Har på sista tiden haft håret i mycket sämre skick och undrar om det beror på att jag börjat dricka kaffe och minskat på mängden mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...