onsdag 27 mars 2013

Semester

Är på semester den här veckan för att hinna packa och förbereda flytten. På veckoslutet flyttar vi in med minimiutrustning till mina föräldrar. Allt som kan ta skada av damm flyttar vi till mina föräldrars lande eller svärfar, allt som klarar av damm till verkstaden i "nya" huset och allt vi kan tänka oss slippa av med till en ännu obestämd plats. Så vi kommer att sprida på oss en hel del. Får se hur allt hittar hem igen. En bra övning dock för att se vad man kan leva utan. Något som jag märker att absolut inte går att lämna är min symaskin. Den väntar som sist på matbordet och några projekt är packade färdigt i en resväska vart jag än hamnar.

Idag var det dock lite för soligt väder för att bara packa, så vi tog oss en choklad-cappuccino med min mamma och satte oss en sista gång på vår terrass. Den kommer jag att sakna massor. På gården är det alltid vindstilla och varmt. Idag hade jag bara en t-shirt på, vilket kändes helt otroligt, då det var dunjackan som gällde på andra sidan huset. Hundarna njöt även av vårsolen och tog en ansiktstvätt (-skrap) i den fuktiga snön. Med min mor tömde vi terrassen på snö för att se till att inget oväntat låg där under. Min mamma gjorde största arbetet medan jag även packade in vårt kök i plastlådor.


Min lilla gamling var till veterinären under veckan och fick höra att hon är en riktig ståltant. Inget fel annat än artros i ena knäet. Alla blodvärden var perfekta och nu är även munnen putsad och klorna kortklippta. Var till Sjundeå veterinär och är riktigt nöjd med servicen vi fick där. I slutet av månaden blir hunden 13 år, så vi ska nog fira det på något sätt.

Förutom att jag fixat på det praktiska, unnade jag mig även lite sytid. Medan jag packat hittade jag en tröja i mitt skåp som var i ypperligt skick, men tyvärr helt för stor för mig. Så den förvandlades till en kjol. Samma modell som collegekjolen jag sytt. Får se om tösen går med på att använda den då den är röd och inte Törnrosa-rosa eller Askungen-blå. Lite begränsat här med färgalternativen.


Skall försöka lyfta upp mig från matbordet och forsätta packa ännu lite före sängdags. TVn och de mesta andra underhållande apparaterna är förda till lande, Internet är "slutläst" och tidningarna undanpackade, så det hjälps inte annat än att fortsätta. Här ännu en sista bild på de otroligt vackra körsbärskvistarna som snart även bör hitta ett nytt hem. (Klockan i bakgrunden kommer att vara svår att flytta. Hoppas jag ännu har kvar bilden så vi kan printa en ny med tarraklipparen).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...