onsdag 26 november 2014

DIY: Förkläde åt en pysslarinna

Flanell hittat i Eurokangas resttyglådor



Igår pysslade vi flitigt med barnen, något jag helt klart gjort för lite på sista tiden. Andra saker, mindre trevliga saker, har tagit all min energi. Det har inte funnits plats för att njuta. Nu börjar jag hitta orket och tiden igen, så passade på att både pyssla och sy. Kändes härligt och har varit på så gott humör idag. Ibland tappar man bort sig i vardagen i de saker som inte är så roliga.  Istället borde man koncentrera sig på det man har och det man kan göra.

Då största pysslarinnan är redan lite äldre rymdes inte haklapparna jag sytt tidigare på. Inte kanske allt för överraskande, då de börjar vara spända på tösen. Stackars gäst fick alltså fungera som modell då jag måttade upp modellen för en steget större skyddsväst. Sent på natten blev den färdig.

Sydde den med motsvarande idé som haklapparna jag gjorde åt barnen då de var små. Tur nog gav jag inte alla bort för de har varit i flitigt bruk då barnen målar. Då de är gjorda i flanell och endel även i PUL, håller de tvätt i hög temperatur.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...