söndag 9 november 2014

Glad farsdag!

Firade min egen pappa på fredagen tillsamman med syskon med familj. Idag firade vi min man och hans pappa. Började morgonen med att laga ett riktigt hjärtvänligt morgonmål i gubbsmak. Det blev bacon och ägg med kaffe och vitamindricka.


En stor del av dagen gick åt till att lite fixa upp sådant man inte hunnit med under veckan. Byggde ihop en klädlåda åt gubben, lappade en lykta jag fått billigt pga en osynlig skråma och städade hemma. Lyktan hade jag planerat sätta lampor i, men kan hända att jag får köpa ett större ljus in i lyktan istället. Har varit förtjust i de här lyktorna länge, men inte hittat på eget modersmål. Nu kunde jag inte låta bli då jag hitta en.


På kvällen blev det kaffekalas med min mans familj. Gubben önskade foccacia och snoddas. Tösen fick sköta dekorerandet. Min mans syster hämtade kakan. Är så glad över mitt kök och över det att vi alla ryms runt bordet. Tycker om att ordna kaffekalas och saknade det då vi inte hade ett fungerande hus. Ännu är ju inte köket närapå färdigt, men det fungerar redan nu väldigt bra. Något nytt kommer det till köket nästa vecka som jag sååå väntar på. Sen bli jag absolut tvungen att ordna mera kaffekalas :)


Hundstackaren märkte inte ens att vi fick gäster före allt nästan var ätet. Hon sov djupt på soffan. Då hon inte hör värst mycket mera stördes hon inte av allt ljud. Efter ett kalas då det blir tyst och man städat undan allt, är stunden då jag är speciellt nöjd med mitt hem. Att haft en rolig kväll och sedan se sig runt och huset är städigt och ser trevligare ut än i medeltal. Då städar jag kanske ännu lite extra och njuter av att huset åtminstone en stund ser ut som jag skulle vilja ha det alltid. Tar mig en lugn stund på soffan och känner att det inte finns något som hänger på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...