lördag 15 november 2014

Nya färger till sovrummet

Svart, beiget och vitt



Sovrummet och en stor del av huset har egentligen inte blivit inrett hittills. Koncentrationen har varit på att få huset beboeligt och gården brukbar. Nu så småningom vågar jag lite börja fundera på den estetiska sidan av allt. Då vi inte har skåpdörrar och rören ännu är bara, blir det ju inte ännu riktigt så fint. Men, kanske det snart börjar synas en tanke om inredning och färgval.
 
Sovrummet har hittills varit rätt ljust. De vita dynvaren har fått en något gul ton och såg rätt ofrescha ut. Det gula skenet som missfärgar bilden hjälper inte till. Med beige vägg och vitt överkast har helheten varit tråkig och ointressant.  Funderade länge på vilken tredje färg jag skulle introducera till rummet. Idén kom från Laura Ashely -tyget jag sytt de stora dynorna av. Svart skulle det få bli även här. Hyllan och stolen som man skymtar på bilderna kommer att bytas ut bara jag hinner så långt.


Då KodinYkkönen hade rea på sina dynvar och lakan köpte jag hem lite svart och beiget "tyg". Alla dynvar som fanns kvar var av fel storlek. Då dynvar i överlag alltid är lite för stora för mina mjuka dynor, hade jag fått förminska dem i alla fall. Sydde fyra svarta dynvar och fyra beige. De svarta sydde jag en cm större åt båda hållen, då den bakre dynan är lite tjockare. Köpte även ett svart sängöverkast från Ikea.


Gillar färgerna i rummet. Det svarta får komma som detaljer även annanstans. Kanske en svart spegel eller stege för kläder. Sängen och sängborden har gubbenbyggt, så de lär stanna hos oss resten av livet. Sängborden fyller jag med inredningstidningar. Älskar att köpa inredningstidningar. Att beställa på någon specifik är inte ett alternativ, då det skulle ta gäldjen av att stå och välja tidningen. Dessutom finns det så många att välja mellan och de är sällan alltid lika intressanta. Att kunna slänga sig i högen av mjuka dynor med en tidning och varma fårullstofflor är tyvärr lyx jag sällan unnar mig, en njuter av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...