torsdag 13 november 2014

Nya köksstolar i svartmålad björk

Emmi-pinnstolar från KodinYkkönen




I slutet av förra veckan traskade jag omkring i KodinYkkönen i hopp om att hitta lampor. Då råkade det vara 40 % rabatt på alla möbler. Hade tidigare sett svarta pinnstolar som jag funderat att släpa hem. Så ett snabbt beslut var det som gällde.

Släpade hem en stol för att se hur den passade in. Den såg otroligt låg ut och såå svart. Skulle den passa in? Men efter lite bläddrande i olika tidningar märkte jag att de flesta stolarna faktiskt var lika låga och det såg riktigt bra ut. Kanske den bara såg låg ut då mina gamla stolar var så höga. Så beställde sex stycken på rabatt.

Idag kom meddelandet att de kommit. Kilade genast iväg till butiken och sökte hem dem. Då jag plockat fram tre nya och hade tre gamla kvar såg det ännu riktigt fel ut. Men, då alla sex var på plats var det just som jag hoppats. Det svarta piggar upp köket och passar ihop med alla små detaljerna. Dessutom kommer det massiva ekbordet bättre fram. Så nöjd :) Bäst dock att jag är det, för det lär vara den enda shoppingen jag kan göra inom kommande månader pga kommande jordvärmeräkningar.


Några små inredningsprojekt kan jag dock unna mig. Vi har en hel del gamla golvskivor kvar och så dessutom har jag svart krittavelfärg. Tänkte laga en anslagstavla på väggen mot hallen. Några metallklämmare och en yta att skriva texter på. På så sätt får jag flyttat lapparna som pryder kylskåpet till en vägg som inte syns från hallen. Inom kort kommer kylskåpet att måsta bytas ut då det börjar vara slutkört. Hallen är ju dock ännu rätt så halvfärdig, så lapparna på kylen är ju för all del inte det stökigaste sombäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...