onsdag 31 december 2014

Gott Nytt År!

Ännu igår såg det rätt snöigt och vackert ut här i Esbo. Barnen byggde snögubbar och njöt av vädret. Idag är det slask och vattenpölar som gäller. Hann ta en bild på min islykta innan den smalt och får önska er ett Gott Nytt År med bilder på den.



Islyktan lagade jag med att frysa is i mjölktölkar. Nästa set är redan på kommande. Den här gången skall jag dock knyta ihop dem på något vis, så att de inte blir runda då de fryser. Ingen lätt grej att rada runda kuber på varandra nämligen :) Fick bli två rader hög istället som de tre jag fryst ner.

Är förresten så glad för att min man och far grävt ner regnvattensrör och brunnar och att jag spenderade all den tid ute för att få marken att luta åt rätt håll. Nu rinner allt smältvatten gladeligen in i våra brunnar. Infarten är bar och snöhögen jag samlat på bakgården rinner rakt i brunnen istället för att bilda en sjö runt huset. Ljudet av smältvatten som droppar in på rätt ställe får en riktigt nöjd :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...