fredag 15 maj 2015

Förlängt veckoslut

Visst är det skönt med ledigt såhär mitt under veckan. Vi har hunnit vara en hel del ute med barnen. Besköt strandcaféet och njutit av ett fantastiskt väder, även om det lovades regn. Har en hel del härliga minnen från stranden vid mitt barndomshem, så att åka till en strand känns avkopplande. En kopp kaffe med vispgrädde på hjälper lite till på farten.


Då vi köpt en sparkcykel åt gossen, men aldrig köpt en åt tösen märker man en stor skillnad i deras balans. Så nu valde vi att ta bort pedalerna från tösens cykel. Cykeln börjar vara för lite som sådan. Bara hon lärt sig talangen, skall hon få en större cykel. Den här tänker vi måla svart och ge vidare åt gossen.


Idag fick barnen vara på dagis en stund, så att jag hann rusa in en sväng till butikerna. Gåva för ett kalas imorgon och en massa smått och roligt som jag väntat på att hinna shoppa. Köpte bland annat en stekpanna i porslin. Bara jag testat den skall jag berätta huruvida det var en bra idé eller inte. Hittade även tre par skor åt mig till sommaren. Kravet var att de skall gå snabbt att dra på, för jag har märkt att skosnören och remmar är hinder för att jag skall ta dem i bruk. De nedersta är otroligt bekväma och kommer säkert att användas massor.


Då barnen var på dagis passade jag på att njuta lite av solen och läsa lite. Ännu är inte soffmöblemanget utlyft så jag satt på vår lilla träbänk. Något trångt med en hund vid fötterna. Sol, lite godis och en bok och bäst av allt ingen som avbröt en. Så skönt...


 Allt för fager utsikt hade jag inte på min gård, då vi nu fått vår nya jordvärmepump. Nu står det tre olika maskiner på vår gård och väntar på åtgärder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...