onsdag 20 maj 2015

Mr. Paprika med vänner

Huset börjar vara fullt med olika växter som bara väntar på att hitta ut. Mina fröodlade tomater och paprikor är ännu ganska klena, så har inga stora förväntningar med dem. Tror ljusmängden inte räckt. Köpte lite större plantor som sällskap åt dem. Ännu vågar jag inte ha dem ute dygnet runt.



Hittade även lite ekologiska örter som nu ännu väntar i en papperskass på att jag skall hitta en plats åt dem. Lite fullt här inne. Daliorna börjar vara skyhöga och så köpte jag ännu tre till då jag hitta dem på rea. Men vart skall jag sätta dem... hjälp.




Min gårds storlek börjar bli ett litet problem. Fick redan höra av min man att jag snart fyllt upp hela gården med blomrabatter och planteringslådor. Ingen plats snart kvar för fri lek.Så illa är det dock väl inte ännu. Så trivs knappast alla blommor på min gård, så kanske bara hälften överlever sommaren ut. Så intalar jag mig själv och proppar in mera och mera i jorden och fyller alla ytor nära fönstren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...